Årsakene til anestesiallergi

Resultatene har åpnet muligheten for nye mekanismer for forebygging av anestesi anafylaksi.

- En studie fra University of Paris South, Frankrike, har avslørt at det er forskjellige mekanismer som er ansvarlige for anafylaksi forårsaket av anestesi .

Anafylaksi er den allergiske reaksjonen som noen pasienter har etter påføring av visse medisiner, inkludert anestesi, som ofte er avgjørende for visse medisinske inngrep. Alvorlig anafylaksi kan føre til død. Av denne grunn blir funnene til forskerteamet avslørt som ekstremt viktige. I følge resultatene som er publisert i det spesialiserte tidsskriftet Science Translational Medicine (på engelsk), kan den allergiske responsen som kan utløses minutter etter påføring av anestesi, ha sin opprinnelse i forskjellige kroppsmekanismer.

Fra en undersøkelse utført i 2011 også i Frankrike, ble anestesi anafylaksi ansett å være et resultat av immunresponser forårsaket av IgE-antistoffet. Imidlertid har denne siste studien vist at dette er årsaken i bare 20% av tilfellene, og at resten av allergiske reaksjoner er forårsaket av andre prosesser som involverer visse antistoffer. " Kvantifisering av spesifikke antistoffer kan bidra til å forbedre diagnosen anafylaksi i operasjonsrom for å lage mer spesifikke og sikre metoder under intervensjoner, " forklarer Sylvie Chollet-Martin, en forsker ved universitetet som er ansvarlig for denne studien, som har til hensikt å fortsette sitt arbeid å kategorisere typene anafylaksi og sikre tryggere anestetiske inngrep.

Foto: © Kzenon - Shutterstock.com Tags:  velvære Ernæring Nyheter 

Interessante Artikler

add